Christus is op vele wijzen bij zijn kerk aanwezig, maar nergens is Hij zo intens aanwezig als in de eucharistie.
’Dit is mijn Lichaam voor u gegeven. Dit is mijn Bloed, vergoten voor u en voor alle mensen tot vergeving va de zonden.’
Zo sprak Jezus op het Laatste Avondmaal.

De eucharistie is niet alleen ‘gedachtenis’ aan het laatste Avondmaal en de zelfgave van Christus. De eucharistie laat ons nu reeds proeven van de ontmoeting met de verrezen Heer: ‘Heer Jezus, wij verkondigen uw dood en wij belijden tot Gij wederkeert, dat Gij verrezen zijt.’

ZONDAGSVIERINGEN IN DE GABRIELPAROCHIE

Zaterdag

18.00 u. Kalken St Denijs

Zondag

09.00 uMassemen St Martinus

09.30 u. Laarne St Macharius

11.00 u. Wetteren St Gertrudis

Op onze parochie zijn er geen weekdagvieringen meer.

Wel heten we  u graag welkom in de gebedsdienst op de marktdag
in Wetteren (Sint-Gertrudis, donderdag 10.00 u.)
en op het morgengebed
in Laarne (Sint-Macharius, vrijdag 09.00 u.).

MISINTENTIES

Alle uitleg over het aanvragen van een misintentie in de Gabrielparochie vindt u op deze pagina.

ZONDAGSVIERINGEN IN DE OMGEVING

Zaterdag

16.30 u. Oordegem Sint-Martinus  (opgelet: enkel op de vooravond van de 1ste en 3de zondag van de maand)

16.30 u. Schellebelle St Jans Onthoofding (opgelet: enkel op de vooravond van de 2de en 4de zondag van de maand)