-
Op dinsdag 14 december van 19.00 tot 20.00 uur is er in de Sint-Gertrudiskerk een gebedswake.
Het zangkoor ‘Cantiamo’ en de lectoren van de Gabriëlparochie nemen ons mee ‘Met God op weg in de Advent’. Het wordt een soort van adventsevocatie, poëtisch in elkaar geweven met zang, gedichten, spreuken en verhalen uit de bijbel. Zij nemen ons mee op tocht met God, die gaat van donker naar licht.
Dit belangrijk en zinvol gebedsmoment in aanloop naar Kerstmis dompelt ons onder in een heel aparte sfeer, alsof we er zelf bij waren van in het begin van de mensheid tot waar we nu gekomen zijn. We ervaren er de nabijheid van God de Vader, Zijn Zoon Jezus en de Heilige Geest.
Deze evocatie is het eerste deel van een drieluik, waarbij we in een tweede luik ‘Met Jezus op weg in de Vasten’ gaan en in een derde luik ‘Met de Geest op weg in de Paastijd’.
Uw komst naar deze ‘gebedswake’ zal zeer gesmaakt worden, want we gaan immers SAMEN op weg vanuit het donker naar het licht.
De inkom is gratis en natuurlijk ook corona-proof!

Sint-Gertrudiskerk
9230 Wetteren