Bedevaart - Oostakker Lourdes
Traditiegetrouw gaan we in de meimaand met de Gabriëlparochie op bedevaart naar Oostakker-Lourdes. Dit jaar zal de bedevaart plaatsvinden op zaterdag 14 mei. Wie wil meegaan kan dit doen te voet, per fiets, met eigen vervoer of met de bus.

Samenkomst aan de grot in Oostakker is voorzien om 15.25 u. Even later begint de gebedstocht langs de zeven smarten van Maria. Om 16.00 u. is er de eucharistieviering in de basiliek, opgeluisterd door het koor Cantiamo.

Te voet

De stappers vertrekken om 09.30 uur aan het parochiecentrum Christus-Koning, Oude aardeweg 39A. Aansluiten kan in de Peperstraat, rechtover de Gamma, om 9.50 uur.
Voor wie reserveert is er rond 12.00 u. een belegd broodje voorzien ter hoogte van Heusden Brug. Tussenstop aan Bergenkruis voor een drankje/ fruit. Bij aankomst in Oostakker wordt nog een drankje aangeboden.

Wie graag te voet meegaat en wenst te reserveren voor de pick-nick, € 7/pp, kan inschrijven bij Guido Baeten, Victor Van Sandelaan 22 in Wetteren. Tel. 09 369 17 66 of guidoandrea.baeten@skynet.be. Inschrijven kan tot 12 mei.

Met de fiets

Vertrek om 14.00 uur aan de hoek van de Liefkenshoek en Laarnesteenweg te Wetteren-Overschelde.

Per autocar

Vertrek om 14.00 uur aan de Gertrudiskerk van Wetteren, om 14.15 uur op het dorp van Ten Ede  en om 14.30 uur aan de kerk van Kalken. De bus keert huiswaarts rond 18.30 u.

Bijdrage in de vervoerskosten: € 8.
Wie tevens reserveert voor koffie met wafel in Hotel de Lourdes (17.00 u) betaalt voor bus en consumptie samen € 15.

Inschrijven kan bij de Samana-voorzitster van Kalken of bij de Samanaleden Wetteren-Centrum.
Uiteraard kan je ook met je inschrijving terecht bij Jo Winckels gsm 0473 73 28 04 of  jowinckels@gmail.com.

We sluiten om praktische redenen de inschrijvingen af op woensdagmiddag 11 mei!

Met de eigen wagen

U vertrekt wanneer het u het beste uitkomt…

Reeds op voorhand een deugddoende en bezinnende bedevaart gewenst!

Dekenaal nieuws