vormsel
We nodigen de ouders en hun kandidaat-vormeling graag uit op het infomoment op 29 september om 19.30 u, in de Sint-Gertrudiskerk, Markt, Wetteren

Begin september kregen de 12-jarigen via de school onderstaande brief met een uitnodiging voor een infomoment:

Beste ouders,

Jaren geleden koos u ervoor uw kind te laten dopen. U vond het christelijk geloof en de waarden van het evangelie belangrijk genoeg om dat te doen. Vandaag kan uw kind zelf de keuze maken om op die weg verder te gaan en zich voor te bereiden op het vormsel. Dit betekent dat hij of zij zich engageert Jezus en het evangelie een plaats te geven in zijn of haar leven, en om van naderbij kennis te maken met de kerkgemeenschap.

Op onze parochie kan men op vier verschillende plaatsen aansluiten voor de vormselcatechese: in Kalken, Laarne, Massemen, en Wetteren-centrum. Dit zijn de vormselplekken van onze parochie.

In 2022 vieren we het vormsel in het weekend van 7-8 mei 2022. Het vormseltraject dat de kinderen daar op voorbereidt bestaat in regel uit een aantal catechesemomenten, een eucharistieviering die daar telkens inhoudelijk bij aansluit, en een keuzeactiviteit. U en uw kind worden ook uitgenodigd voor de eucharistie op hoogdagen zoals Allerheiligen, Kerstmis en Pasen.

Dit basispakket is gelijk(w)aardig in de 4 vormselplekken. U kiest zelf in welke vormselplek u het hele vormseltraject aflegt.

Tijdstip en spreiding van de catechesemomenten verschillen van vormselplek tot vormselplek. Ook zijn er accenten en verwachtingen die eigen zijn aan elke vormselplek. U vindt meer details op de parochiale website: www.parochielaarnewetteren.be, onder de tab VORMSEL.

We nodigen u graag uit op het infomoment op 29 september om 19.30 u, in de Sint-Gertrudiskerk, Markt, Wetteren.

Zijn uw kind en uzelf na deze kennismaking bereid de stap te zetten dan kan u inschrijven via onze website, eveneens onder ‘Algemene info’ en dit van 30 september tot 31 oktober 2021.