lichtmis
Ter gelegenheid van Lichtmis nodigen we, in het weekend van 4 en 5 februari, de ouders uit samen met hun kindjes die in één van onze kerken werden gedoopt.

Gezien dit door corona vorig jaar niet mogelijk was, verwelkomen we dit jaar zowel de kindjes die in 2020 als in 2021 werden gedoopt.  In elk van onze vier vierende kerken zullen we dan ook bijzondere aandacht schenken  aan de dopelingen en hun familie.  De ouders kregen hiertoe in de voorbije weken een uitnodiging vanwege onze parochie.

Goede ouders,

De geboorte van jullie kindje zal ongetwijfeld een belangrijke gebeurtenis geweest zijn in jullie gezin en familie. Door het doopsel hebben jullie het vertrouwen uitgedrukt dat God het leven van jullie kindje zal dragen.

Lichtmis is het feest van het toevertrouwen. Daarom willen wij op die dag, samen met Maria, jullie kind en heel het gezin toevertrouwen aan de zegenende nabijheid van God. Wij nodigen jullie, beste ouders, peter en meter, heel jullie gezin en de familie, hartelijk uit op de eucharistie met kinderzegen ter gelegenheid van Lichtmis. Na de viering bieden we jullie ook de doopsymbooltjes aan. In normale tijden zouden we jullie ter gelegenheid van Lichtmis na de viering heel graag trakteren op lekkere pannenkoeken maar door de huidige coronaomstandigheden is dit niet mogelijk. Dank voor het begrip.

Met vriendelijke groeten,

De doopheren: Willy Kuys, Paul Rohaert en Yvan Stassijns.
De doopcatechisten: Ellen De Beleyr, Myriam De Wachter en Mieke Kindt
De parochieploeg