kruisjes overledenen
Door de gekende coronamaatregelen hebben heel wat families uit onze Gabriëlparochie in het voorbije jaar noodgedwongen afscheid moeten nemen van een dierbaar familielid in heel intieme familiekring (meerdere maanden met maximaal 15 aanwezigen).

Tijdens de uitvaartdienst werd meegedeeld dat we als parochiegemeenschap ten gepaste tijde een parochiale namis zouden houden.

Door de versoepelingen van de overheid kunnen we opnieuw meer volk toelaten in onze kerk en kunnen we ook de parochiale namis organiseren. De parochieploeg vond het zinvol om per kerkplek een gezamenlijke parochiale namis te houden op kermismaandag. Naar deze viering nodigen we de familieleden, maar ook geburen en vrienden uit van de overledenen die een uitvaart hadden in onze kerk sedert Allerheiligen 2020. We zullen onze dierbaren bij name noemen. Tevens willen we tijdens deze dienst iedereen herdenken die overleed tijdens de coronaperiode.

Dit zijn de data en uren van onze herdenkingsdiensten:

Maandag 6 september om 10.00 uur in de St.-Gertrudiskerk voor de overledenen die een uitvaart hadden in Wetteren-centrum en in Ten Ede
Maandag 13 september om 10.00 uur in de St.-Martinuskerk voor de overledenen die een uitvaart hadden in Massemen
Maandag 20 september om 9.30 uur in de St.-Denijskerk voor de overledenen die een uitvaart hadden in Kalken
Maandag 4 oktober om 10.00 uur in de St.-Machariuskerk voor de overledenen die een uitvaart hadden in Laarne.

Met de start van het nieuwe werkjaar willen we dan opnieuw aansluiten bij onze vroegere regeling om de parochiale missen te houden op de vierde zaterdag of zondag van de maand voor de overledenen die de maand voordien een uitvaart hadden in onze kerken. In oktober zullen de eerste namissen plaats hebben voor de overledenen van de maand september.