Witte Kerst - Pax Christi
Een warme oproep: Hang witte linten in jouw kerstboom thuis, in het lokaal van de jeugdbeweging, in de klas, in de kerk, in het cultureel centrum, op de markt, in het gemeentehuis. Strikken, zakdoeken, cadeaulint, repen stof, veters... het kan allemaal als teken van hoop op vrede.

Op kerstavond gaat de oorlog in Oekraïne haar elfde maand in. De actie witte lintjes symboliseert voor ons kwetsbare onschuld, het bijna-onvermogen om woorden te vinden voor zoveel geweld, en onze diepste wens om vrede. Eerder dit jaar startte een vrouw uit de buurt van Brugge met het initiatief om witte lintjes aan haar fiets en die van streekgenoten te hangen als teken van vrede. Pax Christi Vlaanderen breidt dit uit naar witte lintjes in de kerstboom. Een stille maar krachtige vredeswens

De advent en kersttijd zijn ideale weken om alle mensen van goede wil de vrede toe te wensen. Tegelijkertijd roepen we op een integere maar zichtbare manier op tot meer vredesinitiatief voor Oekraïne.

Een warme oproep:

Neem een foto van je kerstboom en mail hem door naar paxchristi@paxchristi.be. Vermeld waar de kerstboom staat en welke wens je erbij wil. Wij kijken uit naar de foto’s van de kerstbomen of bloemstukken met wit(te) lintje(s), die we zullen delen met onze medestanders in Oekraïne en Rusland!

Vredevolle groeten, nu meer dan ooit vanuit Pax Christi