Missiefeest
Na het succes van vorig jaar met 320 aanwezigen op het mosselfestijn en 60 afhaalmaaltijden, willen we dit jaar opnieuw op zondag 20 augustus 2023 het jaarlijks missiefeest vieren. We zetten de traditie verder omdat we weten dat het werk van onze missionarissen van onze parochie actueel blijft en door velen zeer geapprecieerd wordt. Deze appreciatie blijft ons motiveren.

Dit jaar willen we wijlen pater Ulric Jozef De Corte uit Massemen, norbertijn in Tongerlo en missionaris, in de kijker plaatsen. Hij was vooral actief in Aketi in Congo. Precies daar willen we één van zijn projecten steunen. Ook drie andere projecten kunnen op onze steun blijven rekenen: Réjette De Winter in Congo, zuster Erna De Wulf en wijlen Leon Backx in Rwanda.

Het gekende concept blijft gebruikt:

• De weekendvieringen in onze vier kerkplekken op zaterdag 19 of zondag 20 augustus 2023 staan in het teken van het missiefeest. In de homilie zal het leven en werk van wijlen pater De Corte in herinnering worden gebracht.

• Het missiemaal in Scheppers, met gezellig en uitgebreid tafelen, gaat door op zondag 20 augustus 2023.
  • Eveneens op Scheppers kan op zondag 20 augustus 2023 geopteerd worden voor een afhaalmaaltijd met keuze uit een viertal gerechten.
  • Daarnaast blijft het mogelijk om te sponsoren - welk bedrag dan ook - door een storting op de bankrekening BE06 4441 7490 4122 van Missieanimatie Wetteren onder de vermelding “missiefeest 2023”. Ook kunt u terecht op de dekenij te Wetteren.

INSCHRIJVEN

Inschrijven voor het missiefeest in Scheppers of voor afhaalmaaltijd of om te sponsoren kan via bovenstaande knop 'inschrijven'.

Een uitgebreidere omschrijving van de te steunen projecten  volgen snel in de volgende edities van het parochieblad en op de website van onze Gabrielparochie.

Alvast bedankt om uw interesse en uw onmisbare steun aan onze missionarissen.

Namens de Werkgroep Missieanimatie Wetteren en de missionarissen,

Noël Backx, voorzitter.

Belangrijk: de organisatie van het missiefeest op 20 augustus 2023 steunt geheel op vrijwillige medewerkers. Geïnteresseerd? Neem contact op noel.backx@telenet.be of geef een seintje op de dekenij.