WJD - 2023
Zoals jullie ongetwijfeld reeds ergens hebben gehoord of gelezen gaan deze zomer opnieuw de wereldjongerendagen door. Dit jaar in Portugal, meer bepaald in Lissabon. Op dit Christelijk evenement komen jongeren van over gans de wereld samen om het geloof te vieren en te beleven.

Wie in het verleden als eens aan deelnam zal bevestigen dat het gebeuren een grote impact heeft op de verdere de beleving van het geloof. Wij zijn blij dat er van onze Gabriëlparochie al zeker tien jongeren meegaan en mogelijks sluiten er nog aan.

Aan deze reis hangt een niet gering prijskaartje. Daarom willen onze jongeren een beroep doen op onze vrijgevigheid om hen een financieel duwtje in de rug te geven. Tijdens het paasweekend zullen ze in elk van onze kerkplekken op het einde van de viering een kort getuigenis brengen over dit mooie initiatief en bieden ze na de viering kaarsjes van de wereldjongerendagen aan.
Een kaarsje kost €4 en 3 voor €10. Met de opbrengst kunnen ze een deel van hun reis bekostigen. We steunen hen graag en van harte. Dit WJD-kaarsje kan een plekje krijgen op onze Paastafel, zodat we het licht van Pasen kunnen verspreiden.