Valentijn Anders
Ook dit jaar wordt in onze Gabriëlparochie een Sint-Valentijn Anders wandeling uitgestippeld. We zijn van 12 februari tot 12 maart te gast in Laarne.

Ook dit jaar wordt in onze Gabriëlparochie een  Sint-Valentijn Anders wandeling uitgestippeld. We zijn van 12 februari tot 12 maart te gast in Laarne. De wandeling start aan de kerk. Daar vinden jullie een boekje met de haltes en de uitgestippelde wandeling (ongeveer 4,5 km), toegankelijk voor rolstoelen en kinderwagens.

Het is een inspirerende en verdiepende wandeling. Acht tussenstops onderweg worden voorzien met een QR-code, die naar een kort filmpje leidt. Halte na halte ontdekken jullie zo acht eerlijke getuigenissen van mensen die de liefde op hun manier handen en voeten geven. Kleine opdrachten voor onderweg maken van de wandeling een pelgrimstocht waar de deelnemers, jong en oud, uitgenodigd worden tot gesprek en verdieping.

Deze wandeling is ideaal voor koppels, gezinnen met kinderen en alle geïnteresseerden die de liefde willen vieren.  Maar dit materiaal kan ook uitstekend dienst doen in het kader van huwelijkscatechese, catechese op zondag of voor gezinnen met een vormeling.

De link naar de route op Routeyou:

Geniet van jullie wandeling en van elkaar!

Wegbeschrijving:

1. Start aan de kerk. Hier vind je de eerste QR-Code. Ga naar Molenstraat. Laat de Kouterdreef links liggen.
  1. Ter hoogte van de VBSchool vind je rechts aan de boom de tweede QR-Code.
    Hier heeft u de keuze:
    - ofwel rechts de landwegel over het veld volgen tot einde en dan rechts de Termstraat in
    - ofwel gaat u verder op de verharde weg en slaat u rechts de Termstraat in.
    Keistraat rechts laten liggen en verder Termstraat volgen.
    Molenberg rechts laten liggen en Termstraat volgen.
  1. Ter hoogte van huis nr 39 vindt u de derde QR-Code.
    Preekheerstraat links laten liggen
  1. Net voorbij huisnr 50 vindt u de vierde QR-Code in de nis in de witte muur. Vervolg de Termstraat. Hoogstraat rechts laten liggen.
  1. Ter hoogte van huisnummer 82 vindt u de vijfde QR-Code.
  1. Op het einde van de straat ziet u aan de overkant, Mellestraat, de gele kapel van St.-Macharius waar zich de zesde QR-Code bevindt.
    Ga verder in de Mellestraat voorbij The Old Horses Lodge richting kasteel.
  1. Achterdreef rechts laten liggen. Aan de bushalte van De Lijn, rechtover de ingang van het kasteel, ziet u rustbanken en de zevende QR-Code.
  1. Verder richting de kerk. Ter hoogte van Dorpsstraat 8 vindt u de achtste QR-Code.
valentijn anders laarne 2023