Bedevaart - Oostakker Lourdes
Onder dit motto waren we na twee jaren corona echt blij weer te kunnen pelgrimeren naar Oostakker.

Met een groepje van zes deden we de bedevaart te voet langs de Schelde, over Bergenkruis (een bedevaartsoord in Destelbergen). Guido en Andrea stonden in voor een puike organisatie. Waarvoor onze oprechte dank.
Het werd een zalige tocht door een wondermooie natuur met onderweg op tijd en stond een perfecte catering met een broodje, drankje en een tussendoortje.

In de namiddag kwamen zeven vrouwen (waar bleven de mannen van onze Gabriëlparochie) samen in de Peperstraat en fietsten ze onder een strak tempo, babbelend elkaar ontmoeten en genietend van de omgeving, langs de Schelde naar Oostakker. Enkele oude getrouwen maar ook een nieuwe parochiaan sloot aan bij het groepje.
Bedankt aan Lucienne om de weg uit te stippelen.

In Oostakker sloten de beide groepen aan bij de talloze bedevaarders van onze Gabriëlparochie die ofwel met de bus of met eigen vervoer waren gekomen.

Na de ommegang genoten we in een bomvolle basiliek van een heel sfeervolle eucharistie opgeluisterd door het koor onder leiding van Tony Oyen. Een wafel met een kop koffie, een drankje binnen of op het terras van Hotel de Lourdes maakten de dag gewoon af

Het was perfect!

(MM en EDK)