Lego

Op dinsdag 9 maart was het eindelijk zo ver. Met al het voorbereidende werk achter de rug kon de Lego-kerk eindelijk haar plaatsje krijgen in de zijkapel van Sint-Sebastiaan. De sokkel, vervaardigd door Luc Lammens, was al een tijdje klaar. Eric De Bachere, Lego® afficionado, en ontwerper en bouwer van de maquette, kwam ter plaatse om het model (dat voorlopig in de winterkapel stond opgesteld) te demonteren, en her op te bouwen in de kerk.

Op een uurtje of twee was Eric klaar met de kerkverhuis. In de namiddag kwamen Luc Van Landuyt en Jef Nijs de op maat gemaakte stolp monteren. Koster Jo en enkele leden van de kerkfabriek staken een (noodzakelijk en coronaveilig) handje toe.

Naast de zusters in traditionele klederdracht heeft onze kerk er weer een bezienswaardigheid bij.