vacature
We zijn op zoek naar een parochieassistent(e)! Interesse? Lees dan vlug verder...

Hij/zij is medeverantwoordelijk voor initiatieven die verbindend zijn binnen de parochie op spiritueel, pastoraal en diaconaal vlak met een bijzondere aandacht voor de nieuwe evangelisatie.

Deze zending gebeurt in samenspraak met de pastoor, het team van vrijgestelden en de parochieploeg.

Functie

In de parochie sta je in voor:
•   Het mee dragen van een visie op de gehele pastoraal van de parochie in samenwerking met de andere vrijgestelden en de parochieploeg.
•   Op maat gemaakte vormingsinitiatieven rond pastoraal en spiritualiteit behartigen, ondersteunen en leiden.

Profiel

•    Je genoot een theologische en/of pastorale opleiding (master in de godsdienstwetenschappen of godgeleerdheid, getuigschrift pastoraal of opleiding pastoraal werker aan het Hoger Diocesaan Godsdienstinstituut in Gent) en hebt een stageperiode doorlopen. Of je bent bereid om de driejarige opleiding op zaterdag voor pastoraal werker aan het Hoger Diocesaan Godsdienstinstituut te volgen.
•    Je beschikt over de nodige sociale vaardigheden, discretie en emotionele draagkracht om in te gaan op levens- en zingevingsvragen.
•    Ervaring in de pastoraal en/of het vormingswerk is een meerwaarde.
•    Je bent een communicatieve en verbindende persoonlijkheid
•    Je kan zowel zelfstandig als in team werken.
•    Je bent flexibel, bereid tot avond- en weekendwerk.
•    Je beschikt over rijbewijs B en eigen wagen.
•    Je bent bereid tot het volgen van voorziene vorming.

Wij bieden:

•    een aangename werkomgeving in een bloeiende parochie
•    een job met veel afwisseling, boeiende contacten en een flexibele werkorganisatie
•    een verloning als bedienaar van de eredienst.

Interesse?

Voor bijkomende inlichtingen kan je contact nemen met pastoor-deken Yvan Stassijns, 09 369 00 53

Stuur je schriftelijke sollicitatie met cv naar bisschoppelijk vicaris Albert Van De Kerkhove, Bisdomplein 1, 9000 Gent, albert.vandekerkhove@bisdomgent.be