kerk wetteren
opendeur
We hebben er een tijdje moeten op wachten maar nu ziet het er echt naar uit dat we weer op een min of meer normale manier samen ons geloof gaan mogen vieren. De overheid heeft vorige week bevestigd dat we vanaf 9 juni met 100 personen binnen erediensten mogen organiseren.

Weekendvieringen

Vanaf volgend weekend (12-13 juni) houden we in onze  vier vierende kerken een eucharistie zoals voorheen: zaterdagavond om 18.00 u in Kalken, zondag om 9.00 u in Massemen, om 9. 30 u in Laarne en om 11.00 u in Wetteren.
De geldende coronamaatregelen zullen we natuurlijk respecteren: het ontsmetten van de handen bij het binnenkomen, het dragen van een mondmasker en voldoende afstand bewaren. Op voorhand inschrijven is niet nodig. Om te vermijden dat we mensen naar huis moeten sturen omdat het  toegelaten aantal bereikt is, zullen we voor de maand juni nog geen misintenties aanvaarden en ook namissen zullen we nog uitstellen. Als er vanaf 1 juli echt 200 personen mogen aanwezig zijn, dan zijn misintenties en namissen weer mogelijk.

Gebedsdiensten op de marktdag

Ook de gebedsdiensten op de marktdag zullen vanaf nu weer kunnen doorgaan. In de St. Gertrudiskerk op de Mark in Wetteren is dit op donderdag om 10.00 u. Aangezien we daar gewoon waren om een pauze in te lassen tijdens de grote vakantie ( tot na O.L. Vrouw Hemelvaart), zijn er nu nog gebedsdiensten op 10, 17 en 24 juni, en dan opnieuw vanaf 19 augustus.

In de St. Machariuskerk in Laarne  zijn de gebedsdiensten op vrijdag om 9.00 u. Zij stoppen niet tijdens de vakantie.

Doopsels, huwelijken en uitvaarten.

Ook voor doospels, huwelijken en uitvaarten mogen er vanaf nu 100 personen aanwezig zijn in de kerk.

Van harte welkom

De deuren van onze  kerken staan wagenwijd open! We hopen als parochieploeg jullie van harte te mogen verwelkomen in één van onze vieringen. Het zal ongetwijfeld een blij weerzien zijn na zovele maanden van  gedwongen afwezigheid. Het zal ons allen deugd doen! ( Y.S.)