WJD
Tijdens de zendingsviering op zaterdag 22 juli om 18u in de kerk van Kalken, wuiven we de 11 jongeren van onze Gabriëlparochie uit.

De Wereldjongerendagen zijn een veelvoud aan activiteiten zoals op een festival. Gedurende één week worden miljoenen jongeren van over de hele wereld ontvangen in lokale parochies, bisdommen, families... Bovenop de gebedsmomenten, ontspanning en gezellig samenzijn zijn er de activiteiten, georganiseerd door de WJD-organisatie. Blikvangers zijn de kruisweg, een avondwake en de slotviering.

Ook vanuit onze Gabriëlparochie gaan elf jongeren van Kringwerking Tegenstroom mee naar de Wereldjongerendagen in Lissabon. Ze verblijven daar van 1 tot 6 augustus.

Als voorprogramma gaat de groep vanaf 23 juli op pelgrimstocht in het noorden van Portugal.

Gedurende deze tocht gaan ze op stap met het levensverhaal van Chiara “Luce” Badano. Een jonge Italiaanse vrouw, die ondanks haar ziekte bleef kiezen voor de liefde voor God en de ander.

We wensen onze jongeren super Wereldjongerendagen met mooie ontmoetingen!
We willen hen ook uitwuiven in een zendingsviering op zaterdag 22 juli om 18u in de kerk van Kalken.

De brief van bisschop Lode Van Hecke aan de deelnemers WJD, vind je hier