Chaudfontaine - Merci!
Trooz
‘Ça rechauffe le coeur…’ dat zegden de getroffenen van de wateroverlast in Chaudfontaine en Trooz,
toen we vorige zaterdag 11 september ’21 een prachtig aanbod van producten konden aanbieden.

De week ervoor waren we ginds gaan luisteren wat er op dit moment echt nodig was.

In twee verdeelcentra resp. in Chaudfontaine en in Trooz, was het antwoord unaniem: elektrische vuurtjes, klein elektrogerief voor in de keuken, lampjes, friteuses, blikopeners,… Met de rest van de collecte binnen de Gabriëlparochie, kochten we heel wat mooi gerief. Maar ook vele parochianen brachten veel nuttig gerief tot bij deken Yvan. Resultaat: een camionette vol!

In het verdeelcentrum in Trooz is het de gekende Sint Vincentiusbeweging die er alles regelt. Mensen komen langs of bellen met concrete noden. Deze worden opgelijst en als er producten voorradig zijn, krijgen ze die mee. In Chaudfontaine, meer bepaald de kerk van Chevraumont, zijn het de mensen van het CPAS (bij ons het OCMW) die de toewijzing regelen van de geschonken goederen. Ook hier dienen mensen hun  noden door te geven. Naar gelang de voorraad wordt alles netjes verdeeld onder de behoeftigen.

Bravo! aan iedereen die een steentje bijdroeg om deze solidaire actie te doen slagen. De noden blijven groot! Het wordt winter en de huizen zijn nog lang niet uitgedroogd. We houden contact met ginds en houden jullie op de hoogte van wat mogelijk nog nodig zou zijn!

(Mieke en Danny, in naam van de parochieploeg)