Jongeren Tegenstroom - De mol
Getuigenis jongeren Tegenstroom
Afgelopen week kregen de kringers een onverwacht bericht doorgestuurd van niemand minder dan Gilles De Coster: ‘de mol’ kwam naar Wetteren!

Door omstandigheden kon hij er helaas niet bij zijn, waardoor onze Elisabeth zijn rol overnam en de kringleiding hielp met de verdere organisatie. En wat een succes: maar liefst vijftien deelnemers kwamen opdagen op de eerste speciale activiteit van ons tien jaar bestaan.

Tijdens twee grote opdrachten probeerden de deelnemers te doorzien wie van de vertrouwde kringers/leiding er opeens een andere (saboterende) rol speelde. Maar dat bleek nog niet zo gemakkelijk, zowel voor de oudere alsook voor de nieuwe leden. Dat we ondertussen drie Simons en twee Benjamins tellen, maakte het er niet eenvoudiger op.

De deelnemers speelden eerst een spel tegen de klok: een groep speurhonden moest de juiste producten en prijskaartjes vinden en combineren, terwijl de anderen met hun hulp de Wetterse winkelstraat in trokken. In het tweede spel waagden de deelnemers zich aan gokspelletjes om de groepspot omhoog te krikken, maar werden tegelijk verleid om een vrijstelling voor de finale te bemachtigen. Tijdens beide spelen werd (pijnlijk) duidelijk hoe belangrijk heldere communicatie is tussen de groepen.

Tijdens de bloedstollende finaletest kwam het neer op twee deelnemers die evenveel vragen over de mol juist hadden: Quillian en Jonathan. Na een blik op de timing werd onthuld dat Jonathan het eerst had ingediend, wat hem de winnaar maakte. En toen viel het masker af van de persoon die de opdrachten ontzettend goed gemold had: Enoa. Jonathan kocht met de gewonnen groepspot een ‘mystery box’ uit de kring(loop)winkel en Enoa kreeg (naast een groot applaus) als aandenken een sleutelhanger met haar unieke vingerafdruk op.

Gabriëlfeest - Getuigenis in de kerk  over de Wereldjongerendagen

De dag na ‘de mol’ stonden een aantal kringers alweer paraat voor de eerste jongerenviering van het schooljaar. En deze keer sloegen we de handen in elkaar met het koor olv Tony om de viering extra feestelijk te maken. Bovendien mochten we ter vervanging van de preek getuigen over de Wereldjongerendagen (WJD) in Lissabon. Met trots kwamen vier van de elf WJD’ers naar voren om te vertellen over voor sommigen de reis van hun leven. Na de viering was er ook ruimte voor vrijwilligerswerk: als (over)enthousiaste afwasploeg engageerden elf kringers zich op het parochiefeest op het Sint-Gertrudiscollege.